SOOVITUSI AUDITIIVSELE ÕPPIJALE
Auditiivne õppija on
kuulmismäluga õppur,
kes eelistab
õppematerjale sõnalisel kujul kuulda.
Kõikidest
õppijatest on umbes 15% ülekaalus auditiivne õpistiil
Kui Sina oled samuti auditiivne (kuulates) õppija, siis
võiksid talitada järgmiselt:
- Õpi võimaluse korral koos
sõbraga,
nii saate teineteisele ette lugeda ning omavahel materjali teemal
rääkida. Sedasi Sa KUULED õpitavat.
- Eelista üksinda töötamisele
grupitööd.
- Hästi jääb Sulle meelde see, mida ise
kellelegi teisele selgitad või õpetad.
- Ütle meeldejäetavat mitu korda valju
häälega välja.
- Kordamisel jutusta endale õpitut valju
häälega.
- Kui õpetaja midagi tunnis selgitab, küsi
tingimata üle, kui midagi arusaamatuks jääb.
- Palu õpetajat, et võiksid mõned
kodutööd teha suulise ettekande või helisalvestuse
vormis.
- Tee tähtsamatest asjadest oma helisalvestused
ja
kuula neid korduvalt. Salvestamiseks saad kasutada magnetofoni
või arvutit.
- Lugemisel libista pilk üle piltide, pealkirjade
ja
esiletõstetud kohtade ning ütle valjult, mida need Sinu
arvates kirjeldavad või selgitavad.
- Tee õpitavate sõnade, valemite,
aasta-arvude, definitsioonide jmt kohta sedelid ning lappa ja loe neid
korduvalt valju häälega. Võid sedelitel ka erinevaid
värve kasutada.
- Sõnasta enne õppima asumist
konkreetsed
eesmärgid, mida saavutada tahad (jätad sõnad meelde,
saad teoreemi sõnastuse selgeks, õpid luuletuse
pähe, lahendad kolm matemaatikaülesannet...). Iga kord, kui
tööd alustad, ütle oma eesmärgid valjusti
välja.
- Kui loed, siis püüa seda alati valjusti
teha.
Kui kuuled loetud sõnu, saad neist paremini aru ja materjal
jääb kergemini meelde.
- Sulle jääb riimis teks paremini meelde.
Proovi
õpitavat värssidena üles kirjutada ja neid siis
kasvõi läbi laulda.
- Püüa oma konspektid korralikult kujundada
(kasuta joonelist või ruudulist paberit, erinevaid värve,
pilte...). Nägemismäluga inimestele jäävad suvalise
kujundusega asjad meelde, Sinule tuleb aga kasuks, kui kirjutatu
süsteemne ja seda kena vaadata on.
Et inimesed on harva puhtalt
vaid ühte tüüpi,
siis igaks
juhuks vaata ka: