Nädal koos Türgi külalistega möödus kiirelt

Kategooriad

Esmaspäeval, 1. aprillil saabusid meie kooli külalised Türgist – kaks õpilast ja üks õpetaja. Kuna neil oli möödunud magamata öö, siis alustasime ühistegevustega esmaspäeva õhtul. Toimus ühine õhtusöök koos tutvumisega ning nii Eesti kui Türgi rahvatantsudega. Suur tänu meie rahvatantsu õpetajale Eenale ja rahvatantsijatele, tänu teile kujunes üritus meeleolukaks!

Teisipäev algas külalistel muusikatunniga, mis neile väga meeldis. Pärast seda külastati Kuressaare Ametikooli Upa õppehoonet, kus tutvustati seda, kuidas hakatakse seal ette valmistama tuulegeneraatorite hooldustöötajaid.

Pealelõunal külastasid partnerid G1.j klassi geograafiatundi ja rääkisid Türgi energeetikast, Türgi kultuurist ja toitudest ning tutvustasid enda kooli (Nazilli Fen Lisesi). Suurim erinevus koolide vahel on see, et neil on kaks korda aastas peaaegu kõigis õppeainetes eksamid, päevas on tavaliselt isegi kaks eksamit!

Meie Türgi sõpradel olid kaasas ka toorained, millest valmistati kooli sööklas üks Türgi populaarsematest toitudest – kısır.

Kolmapäeva hommikul avaldasid meie külalised soovi tutvuda ka meie matemaatikaõpetusega ja kuna õpetaja Andra oli lahkesti nõus, siis saigi soovitu teoks. Samuti külastati õpetaja Marju Robertsi tundi. Inglise keele tund meeldis meie külalistele seetõttu, et nad said tunnis toimuvast hästi aru.

Neljapäeval toimus Thule Kojas tore ja hariv üritus koos Türgi külalistega. Alustuseks vaatasime filmi “Kliimamuutused – faktid”. Pärast filmi vaatamist väljendasid õpilased oma tundeid, mis vaatamise ajal tekkisid. Seejärel jätkasime tööd meeskondades. Iga meeskond pidi koostama ülevaate erineval teemal:
1. Mis on kliima soojenemise põhjused?
2. Millised on kliima soojenemise tagajärjed?
3. Mida saan teha globaalse soojenemise peatamiseks?
4. Millised on minu võimalused jätkusuutlikuks eluks?
Kui meeskonnatöö tulemusi ka teistele tutvustati, oli aeg kohtuda spetsialistiga, kelleks seekord oli Kalle Kukk. See kohtumine toimus vestluse vormis, kõigepealt räägiti õpilastele energia jalajäljest ning seejärel oli õpilastel võimalus esitada küsimusi.
Pärast väikest söögipausi oli aeg valmistuda väitluseks teemal:
“Parim viis mereriikide energiaprobleemide lahendamiseks on tuuleparkide rajamine”. Nii jaatajate kui eitajate meeskonnas oli üks Türgi õpilane. Väitluses näitasid õpilased väga häid teadmisi energeetika valdkonnast, samuti enda inglise keele ja väitlemise oskust. Jaatajate sõnul tuuleenergia kasutamine vähendab sõltuvust teistest riikidest ega ole nii palju mõjutatud poliitilistest pingetest. Energiahindade tõus on olnud suureks probleemiks ning nende mõjudest saaksime sel puhul vabamaks. Tuuleparkide rajamine on odavam kui tuumajaama ehitamine. See on muutumas trendikamaks ja nende ehitamishinnad peaks minema alla, sest tootmine aina enam laieneb.

Eitajate sõnul jäävad poliitilised pinged ikka mõjutama ka tuuleenergia puhul, sest tuuleenergia kõrvale on vaja alternatiive, sest need ei taga varustatust täiel määral ja alternatiivid on sageli sõltuvad teistest riikidest. Nt päikesenergia puhul päikesepaneelid, mis tulevad valdavalt Hiinast jne. Kui pole tuult, siis pole energiat. Tuumaenergia oleks stabiilsuse osas parem. Ka liigne tuul võib teha viga ja siis võib tuulepark rivist välja minna. Aitäh Meritile ja Ketlyle, kes aitasid väitlust koordineerida ja läbi viia.
Kogu päev toimus inglise keeles, päeva olulisemad tegevused on kokku võetud allolevas videos.

Video Thule Koja üritusest

Mentimeteris anti üritusel osalejate tagasiside. Õpilaste arvates oli üritus hästi sisustatud ja huvitavalt üles ehitatud, igav ei hakanud. Alljärgnevalt on välja toodud veel mõned õpilaste arvamused:

Tegevused olid mitmekesised, eriti meeldis film ja väitlemine. See oli paljudel esimene kord väidelda inglise keeles.

Väga hariv. Mulle meeldis Türgi õpilastega vestelda ja nendega lähemalt tuttavaks saada.

See tõstis teadlikkust energia jalajäljest, keskkonnasaastest ning uute ja keskkonnasõbralike energiaallikate lahendustest.

Toit oli väga hea ja kogu üritusel oli positiivne õhkkond.

Eraldi toodi välja Morteni eriti hea väitlusoskus!

Tänud õpetaja Merjele, kellel lasus nädala organisatsiooniline pool!

Pärast toredat nädalat oma Türgi sõpradega teame veidi rohkem üksteise kultuurist ja toitudest, omame paremaid teadmisi energia jalajäljest. Saime ka kutse külastada Türgit ja Nazilli Fen Lisesi kooli. Oleks suurepärane, kui see võimalikuks osutuks!

Projekti tegevused on lõpujärgus, ees on ootamas viimane veebikohtumine Türgi ja Kreeka partneritega ning tagasiside projektile. Loodetavasti õnnestub ka planeeritav veebiajakiri, mis võtab kokku projekti tegevused.

Piret Tänav, Ülle Kreos