Tunnusta Saaremaa Gümnaasiumi töötajat!
logo-image
  • Avaleht
  • Uudised
  • Sündmused
  • Koolielu
  • Tule õppima
  • Koolist
    Koolist
    • Üldine

      • Ülevaade
      • Meie inimesed
      • Teenused
      • Õpikäsitus
    • Dokumendid

      • Dokumendid
      • Blanketid
      • Projektid
    • Huvitavat

      • Galerii
      • Sümboolika
      • Vilistlaskogu
      • Saaremaa Gümnaasiumi sünd
      • Norrison e-pood
      • Mõttekaardid
      • Riigigümnaasiumite rahvatantsufestival
  • Õppetöö
  • Kontakt
  • Office 365
  • Raamatukogu RIKSWEB
  • RTIP
  • PINAL
Stuudium

Projektid

  • Digitaalse õppevara täiendamine Saaremaa Gümnaasiumis
  • eTwinningu projektid
  • Hea kool kui väärtuspõhine kool 2021-2023
  • Koosloome programm 2021
  • Erasmus+ projekt STEM for future (2022-2024)

Digitaalse õppevara täiendamine Saaremaa Gümnaasiumis

Saaremaa Gümnaasium osales 03.10.2022 – 30.08.2023 haridusministeeriumi poolt algatatud meetme „Kaasaegse ja uuendusliku õppevara ühiskasutuskorralduse toetamine“ taotlusvoorus projektiga ”Digitaalse õppevara täiendamine Saaremaa Gümnaasiumis”, mille käigus soetati koolile digivahendeid, mis sobivad kasutamiseks järgmistes valdkondades: matemaatika, loodusained, kunstiained ja tehnoloogia. Hangitud seadmete hulka kuuluvad:

Virtuaalreaalsuse (VR) meedia loomise ja kasutamise vahendid, mitmekülgselt programmeeritavad robootika valmislahendused, robotkäe ja IoT-lahenduste loomise vahendid ning nutiriiete ja – ehete valmistamise vahendid. Projekti rahastab Euroopa Sotsiaalfond.

Projekti toetati 11 722,52 euroga.

Projekti koolipoolne esindaja on Olle Arak.

eTwinningu projektid

Sea Symphony (Mere sümfoonia) 

 

Osalejad: 259 ōpilast ja 16 ōpetajat 

Saaremaa Gümnaasium, G1 Meri ja keskkond õppesuuna õpilased (Eesti) 

Eskişehir Fatih Science High School  (Türgi) 

Eskisehir TOBB Science and Art Center (Türgi) 

Eskişehir Fatih Fen Lisesi (Türgi) 

Nazilli Science High School (Türgi) 

1st Junior High School of Vari, Ateena (Kreeka) 

2nd Model Junior High School of Athens (Kreeka) 

IES Sabina Mora in Roldán, Murcia (Hispaania) 

I.E.S. Las Salinas del Mar Menor, Murcia (Hispaania) 

Economic Technical Institute for Tourism “Marco Polo”, Palermo (Itaalia) 

 

Projekti kirjeldus:
See projekt pakub õpilastele ainulaadset võimalust õppida ja teha koostööd rahvusvahelisel tasandil, suurendades samal ajal nende teadmisi ja loovust. “Meresümfoonia” on inspireeriv ja hariv algatus, mis ühendab mere, kultuuri ja loovuse, tuues kokku erinevate riikide õpilasi, et teha koostööd ühise eesmärgi nimel. Selles projektis suureneb õpilaste teadlikkus mere ja ookeanide eripäradest ning merekeskkonnaga seotud küsimustes. Projekti käigus teevad õpilased koostööd nii riiklikes kui rahvusvahelistes meeskondades.
Õpilaste koostööks kasutatakse erinevaid veebikeskkondi, et paremini mõista meresid ja merekeskkonnaga seotud probleeme, luua muusikat ning seda illustreerida.

Eesmärgid:
Suurendada õpilaste teadlikkust mere ökosüsteemide tähtsusest ja haavatavusest.
Edendada rahvusvahelist koostööd ja kultuuridevahelist mõistmist.
Täiustada õpilaste digioskusi ja loovust erinevate IKT-vahendite abil.
Täiendada inglise keele oskust praktilise suhtluse kaudu.
Julgustada õpilasi end muusika, kunsti ja kirjutamise kaudu loovalt väljendama.

Oodatavad tulemused:
Õpilased saavad põhjaliku arusaama mere ökosüsteemide tähtsusest ja haavatavusest.
Tõhustatud rahvusvaheline koostöö ja sõprussuhted erinevate riikide õpilaste vahel.
Täiustatud digioskused ja loovus läbi IKT vahendite kasutamise.
Täiustatud inglise keele oskus praktilise suhtluse ja koostöö kaudu.
Õpilased loovad erinevaid loovtöid (muusika, kunst, kirjutamine), mis väljendavad nende arusaama ja tundeid merest ja selle kaitsest.
Suurenenud teadlikkus merekaitse vajalikkusest ja aktiivne osalemine keskkonnakaitsekampaaniates. 

Projektiga saab tutvuda siin: Link 

 

Mere muusika 

 

Osalejad: 68 ōpilast ja 3 ōpetajat 

Saaremaa Gümnaasium, G1.o klass 

Lasnamäe Gümnaasium 

 

Projekti kirjeldus: 

Projekti käigus õpilased tutvuvad, kuidas meri on olnud  inspiratsiooniallikaks kunstnikele ja laululoojatele. Õpilased tutvuvad merelauludega, valivad välja enda lemmiku. Tutvutakse ka merest loodud kunstiteostega ja luuakse enda muusikateosele kunstiline kujundus. Kohtutakse omavahel ja tutvustatakse partneritele tehtut. Koostöös kirjutatakse mereteemalised arvamuslood.  

Eesmärgid:
Edendada õpilaste digitaalseid oskusi ja loovust läbi erinevate IKT vahendite kasutamise.
Parandada keeleoskust praktilise suhtlemise kaudu.
Julgustada õpilasi loovalt väljendama end muusika, kunsti ja kirjalike tööde kaudu.
Tutvustada merekultuuri.
Ühistel kohtumisüritustel Tallinnas ja Kuressaares tehakse koostööd, arendatakse suhtlusoskust ja eesti keeles enda väljendamise oskust. 

Oodatavad tulemused:
Õpilased on tutvunud autorikaitse nõuetega ja digiturvalisusega.
Õpilased on tutvunud erinevate mereteemaliste lauludega ja loonud neid ise (ka AI vahendite abil).
Õpilased on tutvunud Eesti kunstnike mereteemaliste kunstiteostega.
Õpilased on koostöös koostanud mereteemalisi arvamuslugusid, kus käsitletakse erinevaid keskkonnaprobleeme.
Valmib projekti tegevusi kajastav e-raamat Canva keskkonnas. 

Link 

 

Low Impact (Madal mõju) 

 

Osalejad: 54 ōpilast ja 4 ōpetajat 

Saaremaa Gümnaasium (Eesti) 

IES ETXEBARRI BHI  (Hispaania) 

Projekti kirjeldus:
Teaduslikud uuringud toetavad tõsiasja, et viimase 100 aasta jooksul, ligikaudu alates tööstusrevolutsioonist, on inimtegevuse mõju keskkonnale palju suurem ja negatiivsem kui kogu varasema inimkonna ajaloos. See on ajendanud meid korraldama projekti, mille käigus Eesti ja Baskimaa erineva päritolu ja taustaga koolid analüüsivad hetkeolukorda oma lähikeskkonnas (koolis ja linnas) ning käivitavad kampaaniaid ja praktilisi tegevusi, mis aitavad tõsta teadlikkust ja vähendada mõju (madal ökoloogiamõju) meie loodusele ning loodame, et need on heaks toeks selle taastamisel.  

Projekti käigus tutvutakse partneritega, tegeletakse internetiturvalisuse ja autorikaitse teemadega. Toimuvad õpilaste poolt kujundatud logode ja maskottide võistlused. Peamiseks on aga keskkonnateemade uurimine rahvusvahelistes meeskondades. Projekti käigus määratakse enda ökoloogiline jalajälg, koostatakse tiimitööna esitlused erinevatest keskkonnaprobleemidest, kohtutakse partneritega nii veebikohtumistel kui ka silmast-silma Eestis. Lisaks tehakse erinevaid praktilisi tegevusi. 

 

Eesmärgid: 

Üldeesmärgid põhinevad võtmepädevuste arendamisel: 

a) keelelise suhtluse pädevus
b) matemaatiline pädevus ja pädevus loodusteaduste, tehnoloogia ja tehnika alal
c) digitaalne pädevus
d) isiklik, sotsiaalne ja õppimise pädevus
e) kodanikujulgus
f) ettevõtluspädevus
g) kultuuriteadvuse ja -väljenduste pädevus.

Konkreetsed eesmärgid:
Tutvuda partnerkoolide tavade ja kultuuriga
Logo ja maskottide loomine.
Mõista sotsiaalsete võrgustike tähtsust turvalise digitaalse keskkonnana (eSafety ja Netiquette).
Meie linnade keskkonnaolukorra uuring ja analüüs.
Tõsta teadlikkust inimtegevuse negatiivsest mõjust.
Materjalide loomine, kus on näidatud uuringute tulemused ja järeldused.
Läbiviidud uurimistöö analüüs ja arutelu.
Üliõpilassaadikute mobiilsus Eestisse ja võimalusel Baskimaale. 

Oodatavad tulemused: 

Projektil on multidistsiplinaarne lähenemine, kus on ühendatud sotsiaalained, geograafia, keemia, füüsika, kunstiõpetus, IT ning võõrkeeled. Segarühmad tegelevad erinevate õppevaldkondadega nii päevakajalistel teemadel kui ka ökoloogilise mõjuga igas riigis, mille tulemuseks on iga tegevusega seotud koostöötooted. Lisaks on oluline, et nad omandaksid veebiplatvormil läbiviidavale projektile omased digioskused (nt Google Drive, Genially, Calameo, Padlet, Emaze, Power Point, Paint jne) ja konkreetsetes eesmärkides märgitud oskused. Toodetakse nii digitaalseid (Padlet, GoogleDrive, digiraamat, teksti- ja videotöötlus jne) kui ka analoogseid (plakatid ja reportaažid). Kõiki neid tegevusi hinnatakse rubriikidega ning projekti lõpus hindavad projekti õpilased ja pered, samuti õpetajad.  

On tore, kui oleme suutnud vähendada inimtegevuse ökoloogilist mõju meie keskkonnale! 

Projekti tegevusi saab jälgida siin: link 

 

Lõpetatud projektid:

Veekeskkond ja kestliku arengu eesmärgid

Water Environment and The Sustainable Development Goals

Osalejad: 80 õpilast, 10 õpetajat

Saaremaa Gümnaasium (Eesti)

Eskişehir Fatih Science High School (Türgi)

3rd Argyroupolis, Junior High School (Kreeka)

1st Junior High School of Vari (Kreeka)

Agrupamento de Escolas Nuno Gonçalves (Portugal)

Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Gireno gimnazija (Leedu)

 

Projekti eesmärk on siduda teavet vee(mere)keskkonna kohta globaalsete kestliku arengu eesmärkidega. Projekti raames teevad õpilased koostööd nii koolisiseselt kui ka rahvusvaheliselt, et saada rohkem teavet merede ja ookeanide omaduste, merekeskkonnaga seotud probleemide kohta ning leida võimalusi meie planeedi ees seisvate keskkonnaprobleemide lahendamiseks.

Rahvustiimides uuritakse, milles seisneb mere tähtsus oma riigi jaoks. Rahvusvahelises koostöös tegeletakse mere reostuse probleemidega, samuti kogutakse infot võõrliikide kohta. Rahvusvaheliste tiimide teema on kestliku arengu eesmärgid.

Selle projekti juhtküsimus on: Kas maailm võib olla elamisväärne koht tulevastele põlvedele?

Projekti käigus arenevad õpilaste sotsiaalsed oskused, selleks tehakse koostööd koolikaaslaste ja partnerkoolide õpilastega. Paranevad IKT-oskused, kuna kasutatakse erinevaid digitaalseid tööriistu. Arenevad uurimisoskused (teabe kogumine, analüüsimine, hindamine ja kasutamine), samuti kriitiline mõtlemine, probleemide lahendamise ja otsustusvõime.
Suureneb õpilaste enesekindlus, kuna tehtud töö tulemusi tuleb esitleda klassikaaslastele ning veebikohtumistel partneritele. Projekti tegevustega püüame aidata õpilastel mõista mere rolli tsivilisatsioonide arengus, riikide majandustegevuses.
Projekti käigus paraneb õpilaste inglise keele oskus.
Projekti lõppedes teadvustavad õpilased globaalseid probleeme ja väljakutseid ning neil tekib vastutus nende probleemide lahendamisele kaasa aidata.

Tähistasime koos partneritega rahvusvahelist inimõiguste päeva ja turvalise interneti päeva, koostasime partneritele kaarte jõuludeks ja uueks aastaks. Õpilased kujundasid projekti logosid. Kevadel puhastame randa prügist ja valmistame kogutud materjalist kunsti.

Projekti tegevustega saab tutvuda:

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/water-environment-and-sustainable-development-goals/twinspace/pages

 

 

ERASMUS+ PROJEKT „Jätkusuutlik energeetika kriiside ajastul – väljakutse tuleviku tegijatele“ Saaremaa Gümnaasiumis (2023-2024)

ETwinning projekt:  Sustainable Energy in the Era of Crises – a Challenge for Future Decision Makers

Osalejad: 65 õpilast, 6 õpetajat

Saaremaa Gümnaasium (Eesti)

1st Junior High School of Vari (Kreeka) – ainult veebis

Nazilli Fen Lisesi/Nazilli Science High School (Türgi) – tulevad Saaremaale

 

Tutvustus:

Selle projekti põhieesmärgiks on noorte teadliku osaluse suurendamine otsustusprotsessides ning eriti neil teemadel, mis puudutavad selgelt nende tulevikku, antud juhul siis kohalikku elu tuleviku energeetika valguses. Selleks on vajalik õpilaste teadlikkuse kasvatamine erinevate energiaallikate ja demokraatliku otsustusprotsessi kohta. Projekti käigus kohtutakse nii eakaaslastega erinevatest riikidest, energeetika valdkonna spetsialistide ja otsusprotsesside võtmeisikutega. Jooksvalt hoitakse teemaga kursis nii kooli kogukonda kui ka kohalikku kogukonda laiemalt.

Projektis osalevad õpilased, kes tunnevad huvi energeetika teemade vastu ning on näidanud üles juba varasemalt ühiskondlikku aktiivsust. Teema on valitud lähtuvalt sellest, et hetkel on nii Saaremaal kui ka mujal Eestis jätkusuutliku energiaallikate leidmine ülimalt aktuaalne ning ka suunamoodul “Keskkond ja meri” on Saaremaa Gümnaasiumis ääretult populaarne.

Projekti tulemusena omavad osalenud õpilased paremaid teadmisi erinevate energiaallikate kohta, oskavad tuua välja oma piirkonna eripära energeetika valdkonnas ja võrrelda seda partnerite omadega. Nad oskavad oma seisukohti viia ka otsustajateni nii kohalikul, riiklikul kui ka Euroopa tasandil. Nad omavad sõpru ja koostööpartnereid Türgist ja Kreekast ning saavad ka edaspidi omavahel koostööd teha. Noored oskavad debateerida ja suudavad oma seisukohti põhjendada. Meedia kaudu saame oma arvamused ja seisukohad viia ka avalikkuseni ja selle kaudu mõjutada ka kohalike otsustajate tegevust.

Alaeesmärgid:

  1. teadlikkus erinevate energiaallikate plusside ja miinuste kohta;
  2. teadlikkus erinevate energiaalikate kasutamsiest kohalikul, riiklikul ja Euroopa tasandil;
  3. oskus koostada ja esitleda ning leida väljundeid oma teabematerjale energeetikateemadel;
  4. oskus väidelda sisukalt energeetikateemadel;
  5. oskus suhelda ja koostööd teha erinevatest riikidest pärit partneritega.

Projekti tegevustega saab tutvuda:

https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/sustainable-energy-era-crises-challenge-future-decision-makers/twinspace/pages

Külastatud asutused: Auvere elektrijaam, Kohtla-Nõmmel Eesti Kaevandusmuuseum, Iru elektrijaam, Fermi Energia, Kliimaministeerium.

 

ALL ABOUT THE SEAS (around our countries) 

Kõik meid ümbritsevate merede kohta 

Osalejad: 162 õpilast ja 13 õpetajat 

4th Glyfada Junior High School, KREEKA 

1o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΑΡΗΣ (1st Junior High School of Vari), KREEKA 

Agrupamento de Escolas Nuno Gonçalves, Lisbon, PORTUGAL 

Eskişehir Fatih Science High School, TÜRGI 

Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazija LEEDU 

OŠ Sesvetska Sela, HORVAATIA 

Escola Secundária Antero de Quental, Ponta Delgada São Miguel, Açores, PORTUGAL 

Saaremaa Gümnaasium, EESTI 

 

Selle projektiga soovime saada teadmisi meid ümbritsevatest meredest ning koostada rahvusvahelistes meeskondades koostöös partneritega erinevaid merekaarte nii looduse, mereelustiku kui ka majandustegevuse ning reostuse kohta. Loodud kaartidest koostame interaktiivse mereatlase.  

Projekti käigus õpime, kuidas kasutada merekeskkonda, kahjustamata elurikkust. Selleks uurime meretransporti, arutleme sellest tekkiva merereostuse, linnade, tööstuse ja põllumajanduse surve üle merekeskkonnale. Arutleme kuidas saame neid tagajärgi minimeerida. Toetame oma riikliku ja rahvusvahelise keskkonnapoliitika alaseid õpinguid läbi kogemuste jagamise oma partnerite vahel. Plaanime teha praktilisi tegevusi looduse ja rannajoone puhastamiseks.  

Projekti käigus õpivad osalevad õpilased üksteist tundma, suhtlevad omavahel ja teevad meeskonnatööd. Õpilased kohtuvad partneritega ka virtuaalsetel veebikohtumistel. 

Lisaks räägitakse projekti käigus internetiturvalisusest, tehakse videoid, plakateid, logosid, tutvutakse koostööpartnerite jõulukommetega. Plaanime teha ka veeteste (tihedus, soolsus, filtreerimine, dekanteerimine ja töötlemine). 

Selles projektis ühendatakse erinevate õppeainete teadmised ühtseks tervikuks, saadakse teadmisi ja oskusi geograafias, bioloogias, keemias, füüsikas, IT-s ja inglise keeles. 

Technology impact e Tehnoloogia mõju

Osalejad:

EESTI, Saaremaa Gümnaasiumi G1.o
TÜRGI, Eskişehir Fatih Fen Lisesi
TÜRGI, Durucak Ortaokulu
HISPAANIA, IES RIU TURIA
PORTUGAL, Agrupamento de Escolas Nuno Gonçalves, Lisboa

Surrounded by water e Ümbritsetud veega

Osalejad:

EESTI, Saaremaa Gümnaasium, G1
PORTUGAL, Escola Secundária Antero de Quental, Ponta Delgada São Miguel, Açores
PRANTSUSMAA, Collège Lycée Saint-Louis
TÜRGI, ÖZEJDER SOSYAL BİLİMLER LİSESİ
JORDAANIA, Nusaybah AlMazeneah Primary School

Loe lähemalt siit.

Projekte juhib õpetaja Ülle Kreos.

Hea kool kui väärtuspõhine kool 2021-2023

Meie kool valiti programmi “Hea kool kui väärtuspõhine kool 2021”.

Oleme tõenduspõhiseks arendussuunaks valinud õpetajate toetamise, et hoitud õpetajad saaksid olla särasilmseteks eeskujudeks õpilastele.

Tunnustusprogrammi eesmärgid:

  • Arendada koolide väärtusarenduslikku pädevust ja tõenduspõhise eneseanalüüsi võimekust.
  • Toetada koole teadlike valikute tegemisel ja arendustegevuste planeerimisel.
  • Koguda ja levitada häid praktikaid koostöövõrgustiku kaudu.
  • Tunnustada koolide häid kogemusi ja praktikaid.
  • Tunnustusprogramm aitab kooliperel toetatud eneseanalüüsi ja nõustamise abil leida oma tugevused, omapära, arenguvõimalused ja -fookused.

Saaremaa Gümnaasium on pälvinud tunnustused „Hea kooli teerajaja 2021“ ja „Hea kooli edendaja 2022“. Esimesel aastal tunnustati meid väärtuarenduse protsessi algatamise eest ja teisel aastal pävisime tunnustuse mentorluse mõtestamise ja analüüsimise ning väärtuspõhise koolikultuuri arendamise eest.

Väärtusarendusprogrammi raames keskenduti 2022. aastal mentorluse kujundamisele õppija toetamise kontekstis. Tegeleti nii õpetajate kui õpilaste väärtuste mõtestamise ja analüüsimisega. Õpilased hindasid tunnetuslikult erinevate huvigruppide väärtusruumi. Mentorid kaardistasid mentorluse teekonna ning see ka visualiseeriti. Edasine fookus liigub väärtuste mõtestamise vallas uudishimule. Uudishimuga on seotud ka selleks aastaks seatud fookus õppetöö mõtestatus.

Väärtusarendusprogrammi korraldas Tartu Ülikooli eetikakeskus Haridus- ja Teadusministeeriumi riikliku programmi „Eesti ühiskonna väärtusarendus 2009–2013“ jätkuprogrammi 2021–2026 raames.

Koosloome programm 2021

Haridustehnoloogilise suunitlusega HARNO koosloome programmis mõeldi koos IT-valdkonna start-up ettevõttega Koodikool, kuidas enam edendada programeerimisõpet.

 

Programmis esindasid Saaremaa Gümnaasiumit õpetajad Olle Arak ja Laura Kaldjärv.

Erasmus+ projekt STEM for future (2022-2024)

Partnerid: 

Istituto Formazione Operatori Aziendali (IFOA) – Itaalia 

Università degli Studi di Modena e Reggio Emilia (UNIMORE) – Itaalia 

Centro Integrado Público de Formación Profesional Misericordia (CIPFP) – Hispaania 

Concepcao, desenvolvimento e gestao de projectos de natureza educacional, social e cultural LDA (EDUGEP) – Portugal 

Saaremaa Gümnaasium (SG) – Eesti 

Projekti eesmärgiks on STEM-valdkonna erialade populariseerimine noorte hulgas, nende edasiste õpi- ja karjäärivalikute mõjutamiseks. Projekti käigus korraldatakse igas partnerriigis oma STEM-laager ja 2023. a . suvel ühine  õpilaager  Itaalias, mille käigus rakendatakse erinevaid õpimeetodeid aineülestes õpitubades, pöörates tähelepanu individuaalsete õpiteede kujundamisele ja levinud sooliste stereotüüpide ületamisele.  

logo-image

Saaremaa Gümnaasium

Reg nr. 77001263

Väljaku tn 8
Kuressaare linn, Saaremaa vald
Saare maakond 93811

  • Kontaktid
    • +372 5650 1878
    • Tööpakkumised
  • Töövahendid
    • Dokumendid
    • Blanketid
  • Kiirviited
    • Stuudium
    • Office 365
    • Raamatukogu RIKSWEB
    • RTIP
    • PINAL
Sotsiaalmeedia
  • LinkedIn
  • Facebook
  • Instagram
  • Youtube

2025 © Kõik õigused kaitstud.

  • Privaatsuspoliitika ja küpsised